Δευτέρα, 5 Φεβρουαρίου 2018

Τελετή Βράβευσης διακριθέντων μαθητών στους μαθηματικούς διαγωνισμούς

To Σάββατο  22-1-2017 βραβεύθηκαν οι μαθητές της Ηλείας που συμμετείχαν και διακρίθηκαν στους Μαθηματικούς Διαγωνισμούς της Ε.Μ.Ε  Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε  στο Αμφιθέατρο του 1ου  Γυμνασίου    Πύργου. 

 Την εκδήλωση συντόνισαν η  Γραμματέας του Παραρτήματος    κ. Βασιλική Δεδότση  και η ειδική γραμματέας  κ.   Σοφία Μάνεση.    

  Κατόπιν απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό ο Πρόεδρος του Παραρτήματος Ν. Ηλείας  κ.Ιωάννης Τσόπελας  , συνεχάρη τα παιδιά και δήλωσε ευτυχής για τις επιτυχίες των μαθητών που αποδεικνύουν την αγάπη τους για τα μαθηματικά .
  Στη συνέχεια έλαβε το λόγο ο  υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της 

Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας κ. Νίκος Αγγελόπουλος  ο οποίος συνεχάρη με την σειρά του τους διακριθέντες μαθητές . 

Την τελετή βράβευσης των Ηλείων μαθητών, τίμησε με την παρουσία του και ο Καθηγητής Παν/μίου Αθηνών  και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής της Ε.Μ.Ε  κ. Ιωάννης Εμμανουήλ.
Βράβευση Επιτυχόντων Μαθητών  ''Ευκλείδης ''   (2016-17) από τον κ.Ιωάννη Εμμανουήλ



Την ομιλία του παραθέτουμε :

Καλησπέρα σας.

 Είναι χαρά μου να βρίσκομαι σήμερα εδώ μαζί σας. Για αυτόν τον λόγο, θα ήθελα αρχικά να ευχαριστήσω τους αγαπητούς συναδέλφους του παραρτήματος Ηλείας της ΕΜΕ για την πρόσκληση που μου απηύθυναν να παραστώ στη σημερινή βράβευση, μια πρόσκληση που αποδέχτηκα με μεγάλη ευχαρίστηση. Εκπροσωπώντας το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΜΕ, θα ήθελα να συγχαρώ θερμά τους βραβευόμενους μαθητές για την επιτυχία τους στους διαγωνισμούς που διοργάνωσε η Εταιρεία και το παράρτημα Ηλείας. 

Αγαπητοί μαθητές, ξεχωρίσατε από τους συνομήλικούς σας μέσα από δύσκολες και απαιτητικές εξετάσεις και σας αξίζουν σίγουρα συγχαρητήρια. Βέβαια, όπως συμβαίνει πάντα στη ζωή μας, κάθε επιτυχία δημιουργεί καινούργιες απαιτήσεις και αποτελεί το εφαλτήριο για νέες υψηλότερες προσπάθειες. 

Οι γονείς σας, οι καθηγητές σας αλλά και όλοι εμείς αναμένουμε από εσάς να χτίσετε πάνω στην επιτυχία σας αυτή και να αποτελέσετε παραδείγματα, τόσο για τους συνομήλικούς σας όσο και για όλη την κοινωνία. Η διαμόρφωση τέτοιων προτύπων αριστείας στον χώρο του πνεύματος είναι απαραίτητη για την πρόοδο της χώρας, καθώς επίσης και για την πολιτιστική της επιβίωση. Αλίμονο σε μια κοινωνία που δεν προάγει την αξιολόγηση και δεν επιβραβεύει την αριστεία. Ασφαλώς, η επιτυχία αυτή εγγυάται ότι οι βραβευόμενοι σήμερα μαθητές έχουν τις δυνατότητες για τη συνέχιση των σπουδών τους με επιτυχία, σήμερα στη δευτεροβάθμια και αύριο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 Τα μαθηματικά είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για να κατανοήσουμε τον κόσμο γύρω μας και αποτελούν το απαραίτητο υπόβαθρο σχεδόν για κάθε επιστημονική, τεχνολογική και οικονομική δραστηριότητα. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, όλα τα Τμήματα Θετικών και Οικονομικών Επιστημών και όλες οι Πολυτεχνικές Σχολές έχουν εντάξει στο 1ο και στο 2ο έτος των προγραμμάτων σπουδών τους μαθήματα θεωρητικών και εφαρμοσμένων μαθηματικών. 

Η μαθηματική σκέψη μπορεί να βοηθήσει στην αναζήτηση και επεξεργασία μοντέλων για την ερμηνεία πρακτικών αλλά και θεωρητικών προβλημάτων. Σήμερα, επιστήμονες μαθηματικοί θεραπεύουν ανάγκες στην εκπαίδευση, καθώς επίσης και ειδικές ανάγκες στην οικονομία, την έρευνα και την τεχνολογία. Με τη χρήση λεπτών μαθηματικών τεχνικών, μπορεί κάποιος να προσεγγίσει και να λύσει προβλήματα που εμφανίζονται στην καθημερινή ζωή. 

Η δυσμενής οικονομική κατάσταση που βιώνουμε επί του παρόντος καθιστά τέτοιες αναλυτικές τεχνικές ιδιαίτερα χρήσιμες. Είναι πλέον καθολικά αποδεκτή η σημασία των ποσοτικών αναλύσεων για τη λήψη αποφάσεων που αφορούν σε ένα ευρύτατο φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Αυτή η καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης είναι η κύρια αποστολή του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο οποίο εργάζομαι και το οποίο είναι στελεχωμένο με επιστήμονες που έχουν κάνει λαμπρές σπουδές εντός και εκτός Ελλάδος. Πολλοί από τους συναδέλφους μου μάλιστα είναι ηγετικές φυσιογνωμίες στον κλάδο τους σε παγκόσμιο επίπεδο. Μερικοί από αυτούς δε είχαν διακριθεί ως μαθητές στους διαγωνισμούς της ΕΜΕ. Ως αποτέλεσμα του επιστημονικού κύρους των διδασκόντων, του σύγχρονου χαρακτήρα του προγράμματος σπουδών που προσφέρει και της ποιότητας των υποδομών που διαθέτει, το Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών προτιμάται κάθε χρονιά από μερικούς από τους πιο προικισμένους αποφοίτους της Μέσης Εκπαίδευσης. 

Από την άλλη όμως μεριά, λόγω της συνεχώς μειούμενης ύλης των μαθηματικών που καλύπτεται στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και της διαδικασίας για την επιλογή Τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τους υποψήφιους, η πλειονότητα των νεοεισερχομένων φοιτητών στο Τμήμα Μαθηματικών δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένη για να παρακολουθήσει τα μαθήματα του πρώτου έτους σπουδών. Αυτό, σε συνδυασμό με την αυξημένη πολυπλοκότητα των προβλημάτων που, όπως προαναφέραμε, καλείται η σύγχρονη μαθηματική επιστήμη να επιλύσει, δημιουργεί ένα σοβαρό ζήτημα για το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος. 

Αυτό είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει την ΕΜΕ, η οποία έχει διατυπώσει τις ενστάσεις της προς του Υπουργείο Παιδείας. Αναφερόμενος στην ΕΜΕ, θα ήθελα να σταθώ στη συνεχή της προσπάθεια να αναβαθμίσει τη μαθηματική εκπαίδευση στη χώρα μας. Προσφέρει με τον τρόπο αυτό μια πολύ σημαντική υπηρεσία στη νεολαία και την κοινωνία. Η ΕΜΕ γιορτάζει το 2018 την επέτειο των 100 χρόνων λειτουργίας της με μια ποικιλία εκδηλώσεων που διοργανώνονται στην Αθήνα και στα παραρτήματά της ανά την Ελλάδα. Η έναρξη των εκδηλώσεων αυτών γίνεται μεθαύριο το βράδυ με μια ομιλία στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. 

Προς τιμήν της ΕΜΕ, το Υπουργείο Παιδείας έχει ανακηρύξει το 2018 ως έτος μαθηματικών. Η αφιλοκερδής προσφορά των στελεχών της ΕΜΕ (στην Αθήνα και τα παραρτήματά της) αποτελεί ένα παράδειγμα προς μίμηση για την κοινωνία μας. Αν θελήσουμε να αναζητήσουμε μια ελπίδα για την τύχη και το μέλλον της πατρίδας μας, νομίζω ότι μπορούμε να σταθούμε στους συναδέλφους που πέρα από το υποχρεωτικό τους ωράριο μένουν τα απογεύματα στα Γυμνάσια και τα Λύκειά τους, οργανώνοντας συμπληρωματικά μαθήματα και εργαστήρια μάθησης, με μόνη τους ανταμοιβή το ενδιαφέρον που βλέπουν στα μάτια των μαθητών τους. Μπορούμε επίσης να αναζητήσουμε κάποια ελπίδα δίπλα στους μαθητές που στέκονται ώρες πάνω από μια άσκηση γεωμετρίας φέρνοντας βοηθητικές ευθείες και υπολογίζοντας τόξα και εγγεγραμμένες γωνίες, όχι για να πάρουν έναν καλύτερο βαθμό στο σχολείο, αλλά επειδή έλκονται ασυναίσθητα από την ομορφιά και αναζητούν με αγωνία την κρυμμένη συμμετρία στον κόσμο που μας περιβάλλει. 

Μπορούμε τέλος να πάρουμε κάποια ελπίδα από τους γονείς, οι οποίοι μέσα στο αγχωτικό και ψυχοφθόρο περιβάλλον που όλοι μας ζούμε έχουν ως πρώτη μέριμνα την εκπαίδευση των παιδιών τους και τα παροτρύνουν να μελετούν, να σκέπτονται, να μην αναζητούν τις εύκολες λύσεις και να δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους σε απαιτητικούς διαγωνισμούς σαν και αυτούς της ΕΜΕ, αλλά και σε αντίστοιχους διαγωνισμούς φυσικής, χημείας, πληροφορικής και ρητορικής. Τελετές βράβευσης σαν τη σημερινή νομίζω ότι μας δίνουν το δικαίωμα να πούμε ότι υπάρχει ελπίδα. Τελειώνοντας, εύχομαι στους βραβευόμενους μαθητές να είναι υγιείς, να συνεχίσουν να μαθαίνουν, να ανακαλύπτουν και να μελετούν. 

Καλή συνέχεια στις σπουδές σας και θερμά συγχαρητήρια για την επιτυχία σας.

Ακολούθησε η  βράβευση  καθηγητών που συμμετείχαν στην προετοιμασία των μαθητών του Ν. Ηλείας στους Μαθηματικούς Διαγωνισμού.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την βράβευση των μαθητών.
Βράβευση επιτυχόντων Μαθητών από τον Πρόεδρο του Παραρτήματος Κ.Ιωάννη Τσόπελα.

Βράβευση επιτυχόντων Μαθητών από τον Αντιπρόεδρο Του Παραρτήματος  κ .Κουσινιώρη Γεώργιο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου